Přinášíme exkluzivní zákulisní informace o studentské neziskové organizaci MUNIE, někdy také považovanou za brněnskou sektu či mylně označovanou za mumii.
Vyzpovídali jsme tři členky spolku. Jaká byla jejich cesta do MUNIE? A kdo tahá v celé organizaci za nitky?
Květa Svobodová
Jsem součástí samého srdce MUNIE a tím je HR. Naším posláním je budovat mezi členy takové to “pevné jádro”, které bude spolek udržovat ještě dlouho po tom, co naši alma mater opustíme. To jsem si nějak nevědomky přenesla i do pracovního života a tmelím kolektiv i tam.
Co tě na MUNII nejvíce šokovalo?
Asi ta extrémní sounáležitost, kterou všichni cítíme. Takové množství lidí se nedá označit jen za partu kamarádů. Je to něco nepopsatelného a každému studentovi MUNI to přeju zažít.
Kolují zvěsti, že je MUNIE sekta, nebo alespoň tak někdy bývá nazývána. Co si o tom myslíš ty?
Je to asi o něco trefnější pojmenování než studentská unie. Ale není se čeho bát, žádné negativní vlivy na naše členy nepozoruju!
V čem vidíš svůj největší posun od vstupu do MUNIE?
Do MUNIE jsem přišla jako prvák bez praxe. Teď budu končit magistra a za sebou mám dvě práce v mém oboru, které jsem dostala právě díky zkušenostem z MUNIE. Získat první práci v oboru – v mém případě HR – je těžké, protože se očekávají nějaké předešlé zkušenosti. Mít v CV zkušenosti ze studentské neziskovky je rozhodně výhodou, na kterou firmy mnohem víc slyší.
Jaké je tajemství MUNIE? Proč se přidat zrovna do tohoto spolku?
Největší výhodou je obrovská rozmanitost věcí, které si u nás člověk může zkusit a zdokonalit se v nich. A hlavně taky všichni ti lidi okolo, kteří jsou oporou po celou vysokou (často ještě mnohem dýl).
Sabina Minářová
Já už se ve spolku pomalu, ale jistě přesouvám do záhrobí. Celý svůj předlouhý MUNIE život (od jara 2019) jsem věrná Marketingu a předchozí dva roky jsem nesla žezlo vedoucí. Napřed to byla celkem pohoda. Sem tam jsem napsala nějaký článek, později se na našem MKT dvoře zrodila Kreativa, kde jsem občas přispěla nápadem nebo grafikou. Jenže pak jsem obdržela funkci, a to už jsem se patvořila tak nějak ve všem (socky, web, spolupráce…). A hlavně jsem hýbala se svými markeťáčky jako s figurkami na šachovnici.
MUNIE mě hodně nasměrovala, co se kariérního zájmu týče. Tak nějak náhodně se začala doplňovat s mým studiem. Na bakaláři (Sdružené uměnovědy) to bylo v rámci redakční práce, na magistru (Management v kultuře) už mé angažování ve spolku se studiem korespondovalo hodně, jak ohledně marketingu, tak i manažerské role. Díky tomu jsem měla na pohovorech vždy o čem mluvit. Získala jsem práci, absolvovala cennou stáž a nasbírala kupu kontaktů do života… A taky jednoho nebo dva kamarády.
Co tě na MUNII nejvíce šokovalo?
Že mě vzala mezi sebe i přes mou tichou introvertní povahu a zdrženlivé vystupování, jaké jsem při nástupu měla. Docela mě překvapilo, že všechny ty řeči o tom, jak do spolku každý zapadne a všechny vítají s otevřenou náručí, nebyly tak úplně kecy. (Aspoň v mém případě.)
Kolují zvěsti, že je MUNIE sekta, nebo alespoň tak někdy bývá nazývána. Co si o tom myslíš ty?
To asi musí každý sám posoudit z pozice člena. Za mě – bez komentáře.
V čem vidíš svůj posun od vstupu do MUNIE?
Obrovským posunem pro mě bylo nepochybně to, že jsem byla schopná získat moc. To by mě při nástupu vůbec nenapadlo. Naopak jsem takovou možnost zavrhovala. Jako redaktorka jsem od naší stará gardy slýchala zvěsti o obtížích a překážkách, jaké jsou na pozici ve vedení spolku. Když jsem ale vystoupila ze své komfortní zóny, uvědomila jsem si, jak by pro mě taková výzva mohla být užitečná. Taky jsem zjistila, že bych se žezlem v ruce nemusela být úplně marná. Od nástupu mi postupně MUNIE dodávala odvahu a stavěla mi do cesty příležitosti. Někdy jsem se jich chopila, jindy ne. Ale celkově se během měsíců ve spolku pozitivně změnil můj přístup k lidem a k nastavování cílů, takže jsem se naučila také posouvat vlastní hranice.
Už teď vím, že před nástupem do čistě pracovního dospěláckého života bylo neocenitelnou zkušeností naučit se, jak spadnout na zadek, a pak se zase postavit na nohy. Ať už sama, nebo se schopným týmem v zádech. Učit se to až přímo v zaměstnání by asi nebylo zrovna příjemný.
Jaké je tajemství MUNIE? Proč se přidat zrovna do tohoto spolku?
Protože během vejšky budeš mít jistotu, že se nikdy nebudeš nudit. A když už si nechat drásat nervy, proč to aspoň nepodstupovat ve společnosti stejně zapálených lidí jako jsi ty?
Kamila Pírková
Ve spolku jsem v marketingovém oddělení, které se stará o propagaci spolku a jeho akcí. Na rozdíl od ostatních oddělení – PR&Fundraising, HR a projektové oddělení – je marketing rozdělen na další malá pododdělení. Máme v něm šikovné lidi přes sociální sítě, grafiky, webmastery, fotografy nebo psavce a kreativce. V marketingu si tak člověk má příležitost zkusit více než jednu věc. Já se převážně starám o blog MUNIE, newsletter nebo dělám marketingovou koordinaci našich akcí a projektů, což teď dělám i pro Tripitaku, z. s. a její projekt Káznice žije, kde od srpna pracuju jako PRistka.
Co tě na MUNII nejvíce šokovalo?
Šokovaly mě dvě věci – počet členů (je nás hodně) a do jisté míry i profesionalita, s kterou spolek přistupuje nejen k organizování akcí, ale i k jeho nějakému vlastnímu vnitřnímu fungování. Když jsem do MUNIE vstupovala, tak mě ani nenapadlo, že budeme mít vlastní stanovy.
Kolují zvěsti, že je MUNIE sekta, nebo alespoň tak někdy bývá nazývána. Co si o tom myslíš ty?
O sektách toho moc nevím, ale za sebe nějakou podobnost úplně nevidím. MUNIE je otevřená každému studentovi Masarykovy univerzity, který chce od studia trošku víc. MUNII bych spíš než k sektě přirovnala k menší fungující firmě.
V čem vidíš svůj největší posun od vstupu do MUNIE?
MUNIE mi umožnila získat praxi už během studia. Naučila jsem se díky ní, jak si lépe zorganizovat čas, jak lépe komunikovat ve větším kolektivu lidí, jaké je to vést skupinu lidí a jaké to je mít na starosti propagaci nějakého většího projektu. Zároveň jsem získala skupinu bezva přátel.
Jaké je tajemství MUNIE? Proč se přidat zrovna do tohoto spolku?
Jde o celouniverzitní spolek a už to je jedna velká výhoda – potkáte se v něm s lidmi s různou odborností a s různými pohledy na svět, což vás může v lecčem posunout. Navíc si spolek za desetiletí jeho fungování stihl udělat jméno a zaměstnavatelé na fakt, že jste nebo že jste byl jeho členem opravdu slyší.
Chceš se i ty stát členem rodiny s modrou krví? MUNIE není jen parta fajn lidí, ale také odrazový profesní můstek, ve kterém můžeš získat zkušenosti z marketingu, fundraisingu&PR, HR nebo z projektového oddělení. Mimo jiné je to i cesta pro osobní rozvoj. MUNIE ti dá množství příležitostí – ty získáš zkušenosti. To je docela fair deal, ne?
Vyplň náborový dotazník, dojdi na pohovor a staň se jedním z nás!
Za redakci MUNIE BLESK
Eva Zdržavová