Bienále pravidelně obsazuje prostory Moravské galerie během čtyř letních měsíců a návštěvníkům nabízí různé výstavy. Do konce září ještě stihnete výstavu Bienále v kufru. Bienále v kufru představuje výběr přes sto exponátů z předchozích ročníků – takže její návštěvou máte možnost vytvořit si ucelený obraz o vývoji grafického designu. Je to výběr z toho nejlepšího ze sbírek Moravské Galerie od vzniku Bienále až po současnost. Háček je v tom, že na výstavu si musíte zajet až do Prahy.
Slet sokolských plakátů 1901-1948, Jaroslav Šváb Zimní sletové hry při XI. všesokolském sletu v Praze, 1948, 1947, barevná litografie, Národní muzeum, Z archivu Moravské Galerie
Podobnou výstavu však zažijete i v Místodržitelském paláci v Brně s názvem DAR (Husák Trávu nekouřil). Jde o rozsáhlou výstavu plakátů z různých období. Doporučuji především milovníkům old-school designu a lidem, kteří mají zájem o průřez historií a vývojem grafického designu pod jednou střechou a nechce se jim jezdit až do Prahy.
V Místodržitelském paláci vystavuje taky Květa Pacovská, knižní výtvarnice. Ti z Vás, kteří od ní v dětství neměli ilustrovanou knihu, si to určitě budou chtít kompenzovat alespoň v dospělosti.
V Pražákově paláci probíhá výstava s názvem Work from California. Prezentuje tvorbu grafických desginérů z amerického státu Kalifornie.V téže budově se koná výstava hostujícího kurátora, kterým je studio Experimental Jetset. Na výstavě Dvě, nebo tři věci, co vím o Provo prezentují cosi jako archiv anarchistického hnutí Provo aktivního během let 1965-67 v Nizozemí. Kvůli tomuto hnutí se jeho vůdce jménem Stolky stal tiskařem. Totiž vést takovou skupinu vyžadovalo propagační materiály, které by šířily myšlenky a aktivismus mezi ostatní lidi, aby bylo dostatečně vidět a slyšet. Hnutí se nakonec proslavilo tím, že se samo zničilo aktem auto-provokace. Je to zajímavý příběh prostřený jako výstava zaměřená na osobnost Roba Stolka a jeho aktivismus, přizpůsobená mezinárodní povaze Bienále Brno 2012.
Kasia Korczak je laureátka letošního Bienále a pro návštěvníky Uměleckoprůmyslového Muzea vytvořila výstavu z velmi závažným názvem: Khhhhhhh – Slavs&Tatars. “Jde o přehodnocení pedagogiky, pokroku a modernosti přes perspektivu jediného fonému – kh,” tak se vyjádřila o díle sama autorka.
V Uměleckoprůmyslovém muzeu se nachází i gro výstavy Bienále Brno 2012, kde se můžete podívat na soutěžní exponáty.